Je hebt een ongelofelijk gaaf product gemaakt.
Er zit echt zoveel functionaliteit in, het is echt ongelofelijk!
Als je daar als klant blij van wordt dan weet je het ook niet meer.
Dus vol enthousiasme vertel je in je gesprekken over je product.
Hoe het werkt en vooral wat het allemaal kan.
“Feature X is echt fantastisch, want dat is geïntegreerd met de API van onze ESB. Dat zorgt ervoor dat alle data niet gerepliceerd hoeft te worden. En als je dan bedenkt dat we ook een SSO mogelijk hebben gemaakt, dan word je daar toch blij van?
Uhm, nou nee. Want jouw klant is niet dagelijks bezig met API’s, ESB’s of SSO. Als er überhaupt al kennis over is.
Nee, je klant is bezig met het doen van zijn of haar werk en dat kost te veel tijd. Tijd die niet aan iets anders wordt besteed. En dat irriteert je klant mateloos.
Maar jij hebt het daar niet over. Nee want jouw product biedt de beste functionaliteit.
Je concurrent doet het anders. Die praat vooral met je klant over zijn of haar problemen en uitdagingen.
Sterker nog, je concurrent sluit de deal.
Onbegrijpelijk. Want hun product is veel minder volwassen! Ze lopen minimaal een jaar achter op jouw product!
Je zou je haren bijna uit je hoofd trekken…
Ik ben dit scenario al zo vaak tegengekomen.
Er wordt hard gewerkt aan een product maar er wordt te lang gewacht om het naar de markt te brengen.
Want die ene feature moet er toch echt nog even in, want daar kunnen onze klanten niet zonder.
En als het dan naar de markt gaat is het verhaal vaak veel te technisch. En dat wil je klant helemaal niet horen.
Dan kun je aan leadgeneratie doen tot je een ons weegt maar ga je niet de resultaten boeken die je verwacht.
Het is daarom belangrijk om op het juiste moment te betreden met het juiste verhaal. Je doet ervaring op waarmee je heldere prioriteiten kunt stellen in je productontwikkeling. En ook omzet gaat maken.
Hulp nodig met de juiste timing of het verhaal naar de markt?