We zijn alweer 8% in het nieuwe jaar. Hoe gaat het met het vertalen van je omzetdoelstellingen naar de juiste acties?
Ik weet uit ervaring dat dit een flinke klus kan zijn. Of je nu voor jezelf werkt of een team aanstuurt.
Natuurlijk heb je al lopende verkooptrajecten, of werk je aan zogenaamde “big-bets”.
Maar daarnaast moet je ook blijven werken aan nieuwe leads en omzet
Daarvoor zet je marketing- en salescampagnes op.
Zo werk je aan je korte- en lange termijn resultaten. Dit betekent continu balanceren. Uitdagend en hard werken 😉
Maar het opzetten van deze campagnes is niet zo makkelijk als het lijkt.
Je moet goed weten wat je te bieden hebt en hoe je dat overbrengt aan je potentiële klanten.
Je vertaalt “functions & features” van je producten en diensten naar waarde voor je klant.
Dit is een van de moeilijkste dingen om te doen. Zeker voor software bedrijven en dienstverleners in de IT.
Maar zonder deze vertaling is het lastig om leads te genereren, laat staan omzet.
Je loopt het risico dat je te veel met hagel schiet.
En als je bedenkt dat 66% van de kopers de informatie die ze vinden tegenstrijdig vindt, en 33% zelfs overweldigend, dan snap je dat kwaliteit ook erg belangrijk is.
Daarom heb ik al lang geleden besloten om het anders aan te pakken.
Ik stel een team samen van inhoudelijke en commerciële experts.
Samen maken we de propositie zo scherp mogelijk.
Ook gebruik ik een proces dat herhaalbaar is, met eenvoudige checklists, om steeds beter te worden en ritme te krijgen.
Ik heb deze werkwijze voor je opgeschreven en samengevat in het Go-to-Market Master Framework. Dit ultieme raamwerk helpt je om:
- Je time to market extreem te verkorten
- Je waarde van je producten en diensten expliciet te maken
- Je go-to-market campagne te plannen met een checklist
- Je resultaten te meten
- Je proces te herhalen en te verbeteren
Wil je meer omzet maken?