Wie is Plugz?

Er zijn steeds meer elektrische rijders. Voor veel bedrijven is het een uitdaging om de vraag naar laadstations bij te benen. Het optimaal inzetten van de bestaande laadpalen is essentieel om zoveel mogelijk voertuigen te kunnen laden. Plugz biedt een slimme oplossing voor het optimaliseren van het laadpaalgebruik.

Wat was de uitdaging?

Plugz heeft in korte tijd haar product gebouwd en de eerste klanten geworven. De volgende stap maken blijkt lastig. Het expliciet maken van de aanwezige kennis in het team, met als doel een gemeenschappelijke product visie te creëren wat optimaal aansluit op de behoefte van de markt, dat kost moeite. “En we hadden haast, want we blijven graag onze concurrentie voor”, aldus Roel Pennings, Managing Partner van Plugz. “Op LinkedIn zagen we een post waarin Michiel zijn toegevoegde waarde uitlegde. De combinatie met zijn track-record en referenties gaf ons het vertrouwen om contact met hem op te nemen.”

Wat was de aanpak en het resultaat?

Via Go-to-Market Master Programma is de productstructuur aangescherpt, de doelgroep gedefinieerd en de waarde propositie helder gemaakt. “Voor het eerst sinds onze oprichting zijn we volledig op elkaar afgestemd.” vertelt Roel. “We hebben nu een heldere en gemeenschappelijke taal over het product wat we kunnen vertellen aan onze klanten. Het team kwam onlangs terug van een klant en vertelde dat de output van de sessies precies klopte met de praktijk. Als we dit zelf hadden moeten uitvinden, had het ons zeker een jaar gekost.”

Wat is het meest verrassend aan de dienstverlening?

Roel Pennings
Managing Partner Plugz

“Michiel is een ervaren go-to-market professional met een persoonlijke aanpak. Naast de inhoudelijke bijdrage en aanpak is de manier hoe hij het proces faciliteert een enorme winst voor de team dynamiek.”

Ook je Time-To-Market verkorten?