Go-to-Market Master Programma
BIJ GROEI KOMT VEEL KIJKEN
Bij het succesvol verkopen van een product of dienst komt stiekem best veel kijken. Het verhaal moet goed aansluiten op je doelgroep. Het moet worden verteld aan de markt. En potentiële klanten moeten natuurlijk worden benaderend. En als klap op de vuurpijl is het ook fijn om te kunnen leveren wat je beloofd hebt. Kortom, het vraagt een goede samenwerking tussen development, operations, marketing en sales om écht succesvol te zijn.
Wanneer er ambitieuze groeidoelstellingen liggen is het vaak lastig om de juiste stap te zetten. Of het nu gaat om een nieuwe marktintroductie of het willen opschalen om simpel weg meer te gaan verkopen. Er moet veel gebeuren en belangrijker nog: hoe sneller je echt samen gaat werken hoe beter je op elkaar ingespeeld bent om écht gas te geven.
Klanten waar ik mee in gesprek kom worstelen vaak met waar te beginnen. Of het deze keer gestructureerder aan te willen pakken maar niet precies te weten hoe. Maar ook om hulp te hebben met het faciliteren van het proces van de ontwikkeling van een specifieke go-to-market strategie. Veelal is er ook de nodige haast geboden, want de concurrentie zit meestal niet stil.

AANPAK
Het Go-to-Market Master Programma is een bewezen aanpak waarin we in een korte doorlooptijd een volledige go-to-market strategie uitwerken. We doen dit doormiddel van interactieve workshops, ondersteund met kant en klare templates. We vertalen je ambities naar heldere waarde propositie en tactisch/operationeel sales- en marketingplan waar je direct mee aan de slag kunt.

HOE IS MIJN WERKWIJZE?
Met mijn energie mijn enthousiasme gaan we echt samenwerken. Volgens “hersens uit de mouwen”. Dat betekent kort stil staan bij wat theorie om vervolgens met elkaar aan de slag te gaan met het maken van elk bouwblokje van de totale go-to-market strategie. Het uitgangspunt is om resultaten te boeken waar je direct mee aan de slag kunt.

Wat zijn de onderwerpen?
- Doelstellingen
- Product
- Dienstverlening
- Ideale klantprofiel
- Persona
- Propositie
- Concurrentie
- Prijs
- Markttrends
- Pitch
- Aanvalsplan

Wie zijn de deelnemers?
- Product management
- Consultancy
- Marketing
- Sales
Bovenstaande rollen kunnen worden vervuld door directie, management of gerichte commerciele teams.
Speciaal voor bedrijven in de IT
DIT ZEGGEN KLANTEN OVER HET PROGRAMMA

Managing Partner Plugz
“Michiel is een ervaren go-to-market professional met een persoonlijke aanpak. Naast de inhoudelijke bijdrage en aanpak is de manier hoe hij het proces faciliteert een enorme winst voor de team dynamiek.”

SAP Integration Architect Twizt
“Michiel is door zijn bevlogen- en gedrevenheid in staat om in zeer korte tijd een beweging in gang te zetten waar we als organisatie nog langdurig profijt van hebben”

Partner Interaction Groep
“Michiel doet het erg leuk. Hij heeft het voor elkaar gekregen dat we tot 1 verhaal zijn gekomen. Ik ben echt meer dan tevreden met het resultaat”
Benieuwd hoe het Go-to-Market Master programma jou gaat helpen?